👈 فروشگاه فایل 👉

مقاله استرس و فشارهای روانی در محیط کار

ارتباط با ما

... دانلود ...

مقاله استرس و فشارهای روانی در محیط کار

مقاله استرس و فشارهای روانی در محیط کار

مقاله استرس و فشارهای روانی در محیط کار

عنوان

چكیده

مقدمه

فشار عصبی در محیط کار

مدیریت بر فشارهای روحی محیط کار

سندرم زدگی از کار

چگونه فشارهای روانی را کنترل کنیم

چرا در محیط کار خود را دلتنگ و افسرده احساس می کنید

با کنترل خشم از  کار و زندگی لذت ببریم

استرس را چگونه دفع کنیم

تنش محیط كار پزشكان را دچار افسردگی می‌كند

منابع

چكیده

خانواده یك سازمان است و مقررات گوناگون حاكم بر هر خانواده ممكن است خانواده را دچار تعارض نماید. مؤسسات اموزشی,اداری و حتی خوابگاههای دانشجویی به عنوان یك سازمان,قوانین و مقررات خاصی را دارند كه ممكن است فرد را در رعایت و عمل به انها دچار مشكل نموده و بر وی استرسی وارد نمایند.ارتباط با افراد و شخصیت های  گوناگون از جمله افراد  پرخاشكر و عصبانی و یا افرادی كه دچار مشكلات شخصیتی هستند می توانند از جمله عوامل اجتماعی ایجاد كننده در بروز فشار روانى باشند.خلاصه مشكلات جسمانی خود فرد و اشتغال ذهنی فردى از جمله عواملی هستند كه استرس را برای فرد به همراه می اورند.

مقدمه

اقدام در كاستن استرس های زیان بار قبل از آن كه بر سلامت شما تأثیر بگذارند، بسیار مهم است. اگر احساس می‌كنید كه كارهایتان زیاد است و دارید كلافه می شوید، دست از كار بكشید و چند نفس آرام بكشید تا آرامش خود را بازیابید. به مدت یك روز از كارهای روزانه و امور خانه و خانوادگی و هرچه كه بر شما فشار وارد می كند، دست بكشید. این روز را فقط به انجام كارهایی اختصاص دهید كه موجب آرامش شما می شود و احساس خوبی را برایتان فراهم می آورد. این كار می تواند موجب كاهش خطری شود كه سلامت شما را تهدید می كند.

...

مدیریت بر فشارهای روحی محیط کار

امروزه مدیریت بر فشارهای روحی و روانی و به کنترل درآوردن این پدیده مخرب سهم اساسی و تأثیرگذار در روند موفقیت هر سازمان دارد. زیرا فشارهای روانی در سازمانها یکی از چالش های جدی مدیران در عصر صنعتی شدن جوامع است و بازدهی سازمان ها را تا حد زیادی کاهش داده و به تبع این موضوع موجب معضلات رفتاری و تعارض در روند انجام امور سازمانها شده است. از سوی دیگر دامنه فشار عصبی تا آنجا گسترده شده است که به صورت پدیده ای فراگیر در سازمان ها شده و تنها معدودی از سازمان ها توانسته اند با توسل به راهکارهای مناسب از آثار مخرب و زیانبار آن در امان بمانند. نگرانی افراد نسبت به کار، خانواده، فرزند، دوری اعضاء خانواده از یکدیگر، مشکلات اجتماعی، تنگناهای اقتصادی، انتظارات و توقعات سازمان ها از کارمندان، پیشرفت تکنولوژی و نگرانی مدیران از عقب ماندن از دانش روز و توقعات کارکنان دست بهم داده سبب می شوند که مدیران و کارکنان سازمان ها در طول روز همواره دچار هیجانها، تنشها، نگرانیها، بیم و امیدهای گوناگون شوند، تنش ها و هیجان هایی که گاه با توان بدنی، عصبی و روانی افراد تناسبی نداشته و با آن سازگار نمی باشد. افزون بر این از آنجا که اغلب کارکنان هر سازمان یک سوم اوقات شبانه روز خود را در محیط کار می گذرانند، فشارهای کاری می تواند یکی از مهمترین علل افسردگی جسمی و ذهنی در این افراد باشد. فردی که مورد حمله فشارهای عصبی و روحی قرار می گیرد، مسلماً در تصمیم گیری و برنامه ریزی، برقراری روابط با دیگران، شیوه اجرایی اثربخشی کار و در نهایت کارایی و بهره وری دچار مشکل خواهد شد. از همین رو، برخی از روانکاوان مجرب در راهبرد روانی سازمان ها بر این باورند که به هنگام رویارویی با فشارهای عصبی و هیجان های استرس زا اگر مدیران توان کنترل اعصاب و هیجان های خود را ندارند، بهتر است که با مدیریت صحیح اثرات آن را تحت کنترل درآورند.

👇محصولات تصادفی👇

سفارش خرید اسکریپت وبسایت آماده و حرفه ای فروشگاه آنلاین کالا با تکنولوژی asp پاورپوینت کتاب بازاریابی بین المللی تألیف دکتر میرزا حسن حسینی پاورپوینت معرفی جیمز استرلینگ (زبان انگلیسی) پایان نامه آشنایی با کشت وصنعت پایان نامه عزت نفس و روش تحقیق میزان تحصیلات